Психічне здоров'я

 


Психічне здоров'я - це не тільки відсутність психічних розладів.

Психічне здоров'я є невід'ємною частиною здоров'я; дійсно, без психічного здоров'я немає здоров'я.
Психічне здоров'я визначається рядом соціально-економічних, біологічних і відносяться до навколишнього середовища факторів.
Для зміцнення психічного здоров'я існують ефективні по вартості міжсекторальні стратегії і заходи громадського охорони здоров'я.
Психічне здоров'я є невід'ємною частиною і найважливішим компонентом здоров'я. У Статуті ВООЗ йдеться: "Здоров'я є станом повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки відсутністю хвороб і фізичних дефектів". Важливим наслідком цього визначення є те, що психічне здоров'я - це не тільки відсутність психічних розладів і форм інвалідності.

Психічне здоров'я - це стан благополуччя, в якому людина реалізує свої здібності, може протистояти звичайним життєвим стресів, продуктивно працювати і робити внесок в своє співтовариство. У цьому позитивному сенсі психічне здоров'я є основою благополуччя людини і ефективного функціонування спільноти.

Психічне здоров'я має найважливіше значення для нашої колективної та індивідуальної здатності як розумних істот мислити, проявляти емоції, спілкуватися один з одним, заробляти собі на прожиток і отримувати задоволення від життя. З огляду на цей факт, зміцнення, захист і відновлення психічного здоров'я можуть сприйматися індивідуумами, спільнотами і співтовариствами в усьому світі як дії, що мають життєво важливе значення.


Детермінанти психічного здоров'я


Рівень психічного здоров'я людини в кожен даний момент часу визначається численними соціальними, психологічними і біологічними факторами. Так, наприклад, насильство і забезпечити сталий соціально-економічний тиск визнається чинником ризику для психічного здоров'я. Очевидні фактичні дані пов'язані з сексуальним насильством.

Погане психічне здоров'я пов'язано також з швидкими соціальними змінами, стресовими умовами на роботі, гендерною дискримінацією, соціальним відчуженням, нездоровим способом життя, фізичним хворобою, а також з порушеннями прав людини.

Існують також особливі психологічні та особистісні чинники, через які люди стають уразливими перед проблемами з психічним здоров'ям. Біологічні ризики включають генетичні чинники.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Як організувати свій день: метод Бенджаміна Франкліна

Академічна прокрастинація.